Wasa sport triggermat?

Jenny har börjat äta Wasa sportbröd istället för bönorna. Förra fredagen var kikärtsbrödet slut (mitt sätt att få i mig bönor) och jag tänkte att jag kunde göra som jenny och äta Wasa sport istället. Så till lunch åt jag som vanligt min proteinpasta med tomatpesto och tog 2 skivor Wasa Sport med ett tunt lager lättmargarin istället för kikärtsbrödet.  Jag kände mig fortfarande hungrig så jag tog två skivor till. Sedan ytterligare två skivor. Plus ytterligare två skivor. Tappade räkningen till slut, men det blev väl en sisådär 8-10 skivor och jag ville bara ha mer och mer!

Insåg sakta men säkert att jag fullständigt höll på att tappa kontrollen. Intressant upplevelse eftersom Jenny ofta pratar om den här känslan och jag aldrig riktigt förstått varför hon inte bara tar sitt förnuft till fånga.

Detta var dagen innan ätardagen, inga kolhydrater i kroppen och dessutom missade jag totalt att ta mitt frukostprotein, då är det tydligen inte läge att äta någon typ av bröd, speciellt inte knäckebröd som inte verkar ge mig någon som helst mättnadskänsla utan snarare bara driva på hungern något enormt! Lite konstigt eftersom två knäckemackor med lättmargarin har ungefär lika mängd kolhydrater och fett och knäckebrödet har väl hyfsat lågt glykemiskt index (kikärtsbrödet har i och för sig extremt lågt glykemiskt index).

Nu en vecka senare har jag kikärtsbröd med mig till lunchen och har även fått frukosprotein några timmar tidigare. Men jag är bara tvungen att testa och se vad som händer, är knäckebrödet en trigger för mig? Jag tar två skivor bröd precis som förra veckan, men redan efter 1,5 skiva vill jag inte ha mer.

Slutsatsen måste vara att den missade frukosten drev på hungern, så det var inte brödet i sig som gjorde att jag tappade kontrollen, utan en enorm hunger i kombination med ett överflöd av Wasa Sport.

 

En reaktion på “Wasa sport triggermat?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *