TTA start test1

Tänkte testa TTA, som är ett preparat som ska öka antalet mitokondrier i fettcellerna och dra upp ämnesomsättningen så att kroppen börjar ”elda för kråkorna”. Det är inte så fasligt dyrt, det är inte i närheten avn ågon dopinglista och verkar inte finnas några farliga biverkningar, förutom kramper.

3 reaktion på “TTA start test1

  1. Hej!
    Grattis till er viktminskning och även grattis till att ha skapa en informativ och inspirerande sajt. Jag vill egentligen fråga fler saker men börjar med detta – jag kan inte finna TTA på nätet som Olle nämner, var köper ni det någonstans och är TTA en förkortning för något? Jag antar att det är pyruvatbaserat, har hittat ett tillskott på Bodystore som innehåller det i kombination med calcium, kan det fungera?
    Det här kanske är en för privat fråga, i så fall ber jag om ursäkt – exakt vad äter ni en normal dag alt åt då ni gjorde dieten? Skulle vara bra vägledning att få veta exakt eftersom 30 gram protein inte sparkar igång min kreativitet och just nu vill jag bara komma igång på lättaste sätt. Har övervägt risproteinsmoothie till frukost men det är också allt – åsikt om det? En annan sak – hur mkt proteinpulver är 30 gram i t ex msk alt dl?
    Tack på förhand för svar och inte minst – grattis igen och tack för att ni har är så generösa och skapat denna blogg, något som ger många mycket.
    Vänligen
    Thérèse

    • Hej Thérèse, kul att du hittat hit och du gillar sajten. Om du vill ha mer tips, besök gärna forumet: forumet: http://forum.fyratimmarskroppen.se/

      För 30 gram protein behöver du normalt ta c:a 0,8 dl proteinpulver (beror lite på vilket protein du använder). Jag körde risprotein i början och det fungerade bra, men tröttnade på smaken efter några månader och gick över till kasein/vassle. Mitt risprotein behövde jag ta en dl (=50 gram) för att få 30 gram protein. TTA = Tetradecylthioacetic Acid, det är en syntetisk fettsyra ingen koppling till pyruvat mig veterligen. Finns att köpa på Gymvaruhuset, sök på ”TTA FX”. Vi har kört TTA flera omgångar och hälften av omgångarna fick vi effekt. Vi vet dessvärre inte riktigt vad det är som gör skillnaden. en gissning är att TTA kanske fungerar bäst på bukfetma. TTA ger en del bieffekter som kan vara bra att känna till: rejäla muskelkramper och hög kroppstemperatur på natten. Kramperna verkar man kunna minska genom att få i sig tillräckligt med kalium, kalcium och magnesium.

      En typisk dietdag för mig:
      Frukost: Proteinshake, 1 kikärtsbröd, vitamintablett, PAGG, grönsakspulvershake (Green Defense)
      Lunch: 45 gram proteinpasta, 1,5 msk tomatpesto, 1-2 msk pecoriniost*, PepsiMax*, 1 kikärtsbröd, AGG
      Middag: 45 gram proteinpasta, 1,5 msk grön pesto, 1-2 msk pecoriniost*, 1 kikärtsbröd, PepsiMax*, AGG
      Vid sängående: PAGG

      OBS: Varken pecoriniosten eller PepsiMaxen är något som är ”godkänt” på dieten. Men jag testade mig fram och upptäckte att det fungerade för mig (men inte för Jenny).

      PAGG och AGG: se http://blogg.fyratimmarskroppen.se/pagg/vad-ar-pagg/ och http://blogg.fyratimmarskroppen.se/pagg/kort-information-om-pagg-intag-och-inkop/

    • Hej Therese,
      Såg detta inlägg först nu och Olle har ju svarat bra. Ville bara bjuda in dig till att kika på min mat i min fotoblogg. Jag slutade med SCD någon gång i oktober 2012 så hur min diet såg ut kan du se på bilderna innan. Här hittar du min mat http://dayviews.com/#a8

      Sedan dess har jag haft en mentalt intressant resa med vikt och mat (förmodligen inte helt ensam om mina ”svårigheter”) som jag berättar om här: http://www.youtube.com/watch?v=u2k4kG0p8e8

      Om du kikar på filmen så kan du få lite ledning i varför min mat ser så annorlunda ut efter oktober.
      Lycka till i fortsättningen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *