9 kg ner första 4 veckorna

Vår viktnedgång de första 4 veckorna på SCD var mycket stor. Här förklarar vi hur det kom sig.

5 reaktion på “9 kg ner första 4 veckorna

  1. Hej på Er!! Shit va grymma ni är!!!! Bra jobbat!
    Hittade bloggen bara för några dagar sedan och har snokat runt lite…
    Såg filmen igår och detta är precis vad jag och min man också har kommit fram till, då vi testade lchf i sommar. Vi gick upp i vikt av den, båda två! Antagligen va vi för ”lätta”. Samt att det fanns för många goda alternativ… Jag gick från nästan synliga magruter till nästan degmage….. Blääää! Så nu är vi tillbaka med det vi vet funkar. Alltså lite kolhydrater, bra fetter och mycket grönsaker!
    Kör hårt!
    Karin

    • Hej Karin,
      Kul att du blir peppad. Det är hela tanken 🙂
      Ja, man måste hitta sin individuella väg. Det är hela tanken med metoden i 4timmarskroppen. Slow Carb Dieten är en startpunkt och sedan testar man sig fram. Det är därför som jag har provat IF under en period. Det finns inga regler på det viset – bara: funkar/funkar inte. Det är så befriande.
      Det låter som att ni var för lätta. Om man äter mycket fett så är det ju lätt att få i sig lite för mycket energi.
      Vi kör hårt, kör hårt ni med!

  2. Karin: jag ger upp lchf jag med. tror det är för de som inte vill äta mer än två gånger om dagen och mår bra av det. har du kört slowcarbdieten innan? är lite orolig över övergångsperiod mellan lchf och slowcarb. hur kommer kroppen reagera på en ätardag med massa kolhydrater? måste jag äta carbs då? borde jag ha två nyttiga ätdagar för att vänja kroppen? tack för all er bra info förresten. u rock 🙂

    • Hej Ellen,
      Det låter som en bra ide att mjukstarta med en nyttig ätardag. Om du ätit strikt LCHF ett tag så kan du räkna med att kroppen behöver några dygn för att ställa om och kunna hantera kolhydrater, så ta det ordentligt lugnt första ätardagen. Om jag vore i din situation skulle jag börja lite försiktigt med en mindre mängd långsamma och snälla kolhydrater typ frukt och kanske lite sötpotatis.

  3. Ellen, jag gick efter ett ”eget upplägg” ingen speciell diet… Men jag är ”upplärd” i Paulun/GI-tänket. Så ägg+äggvite frukost, kött+grönsaker (ibland ris) till lunch och middag. Nötter/frukt, kesella/keso till mellis. Inget gluten, undviker just nu mjölkprod. Pga tarmsjukdom…
    Mår sååå mycket bättre på den typen av mat!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *