4-veckorsexperiment – L som i långsamt!

Mättande delikatess-potatis-mellanmål!

Mitt senast experiment som startade för 4 veckor sedan. Så här skrev jag i forumet då:

Ur forumet 7 januari 2014:
65,9 kg
32,7 fettprocent
Hej, dags att veckouppdatera.
Provade mina smal-byxor och de gick inte att knäppa. Jag har lagt på mig, inget snack om det. Så från och med igår har jag 4-veckorsexperiment på g. Det innebär egentligen inga större förändringar förutom att jag kommer ha bättre koll på hur mycket jag stoppar i mig. Målet är att landa mellan 1500 och 2000 varje dag. Det betyder att jag kommer att ligga på ett snällt minus men jag förbjuder ingen mat. Jag är frisk nu igen och idag ska jag fira det med att gå till gymmet. :)Dessa 4 veckor kommer min stapelföda vara:
– Potatis (grymt mättnade!)
– Protenpasta (samma sak där, mättande och så får jag i mig mer protein vilket är bra eftersom jag inte äter kött)
– Proteinshake (enkel proteinkälla)
– Lättkvarg (mättande och proteinbomb!och väldigt lågkalori. Smaksätter med vaniljessans så blir det gott)
– Knäcklebröd (ser det mer som ett bra alternativ till mjukt bröd, kommer att äta både mjukt och hårt)
* Viktigt är att träna för att det är skönt och inte tänka energiförbrukning. Då kan det bli för mycket och jag behöver vara försiktig med min rygg (ryggskott för någon månad sedan :cry: )
* Viktigt är att inte bli överentusiastisk och avvika från planen genom att äta mindre än 1500. När jag äter för lite och tänker ”vad bra, nu kommer det gå snabbare att gå ner!” så är jag illa ute. Måste vara sträng med mig själv där. Att äta för lite är alltid första steget till att tappa kontrollen och äta för mycket. Ligger jag under det någon dag så måste jag äta mer innan jag får gå och lägga mig. :mrgreen:

****

 
Utvärdering av experiment och finjustering inför kommande 4 veckor.
Skrivet i forumet 2 februari 2014:
66,6 kg
31 %
Vikten är lite mer för att jag har haft 3 dagar under min mens som jag ät mer. Är glad åt att dessa 4 veckor ha gått från 32,7 till 31 fettprocent. Det känns bra. Jag har följt planen. Det var bara 3 dagar under mensen som jag självömkade så mycket att jag åt mer ca 3000 3 dagar i rad. Men idag är jag tillbaka efter den 3dje dagen och mensen har lagt sig (skönt att den är kort i alla fall). Jag känner mig stabil idag och har inte längre behov av att äta mer än 1500- 2000. Jag har ätit mycket av min stapelföda. Det var bra att ha i huvudet att jag främst väljer dem. Och det har känts lätt och enkelt. Jag har inte lidit och försakat. Jag har tränat varannan dag med en dags undantag under den värsta mensdagen. Dock ganska basic och korta pass i gymmet med mycket teknikfokus, ingen konditionsträning och absolut inget ”brännar-tänk”. Skönt. Skulle vilja komma igång med cykling nu för vi har hyrt cyklar till Mallorcaresan i vår och jag vill orka cykla ordentligt då.
 
 
 
Så nästa 4 veckor nu:
Jag kör på som experimentet innan.
+ Vill lägga in ett spinnpass var 5te dag. Hoppas att min rygg tål det.
+ Vara medveten om att jag kanske behöver ligga på mer än 2000 under några dagar vis mens och att det är ok.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *