Månadsarkiv: september 2012

Fyratimmarskroppen och LCHF

Många undrar vad det är för skillnad mellan fyratimmarskroppens SCD  (Slow Carb Diet) och LCHF. Läs mer om LCHF i Andreas Eenfeldts bok. Finns till salu på Bokus eller Adlibris. Läs om 4timmarskroppen i Timothy Ferriss bok. Finns till salu … Läs mer

Publicerat i Diettips | 1 kommentar

Intermittent fasta och långsiktigt mål

Jag säger som pannkakan: ”Nu har jag rullat ifrån hustrun och maken, sju hungriga småbarn, en vandrare, en höna och en hare. Så jag antar att jag även kan rulla ifrån dig!” och så rullade pannkakan vidare mot nya mål. … Läs mer

Publicerat i Mätningar | 2 kommentarer

Snart är boken ute!

Snart är boken ”Fyratimmarskroppen – knäck koden och gå ner i vikt” ute. Där kan du läsa om oss och ta del av den senaste forskningen inom viktforskningen. Mycket nöje!        

Publicerat i Boktips | Lämna en kommentar

Vad är Slow Carb Dieten – snabbkurs!

I denna film går jag igenom vad du ska äta om du vill gå ner i vikt med Slow Carb Dieten enligt Timtothy Ferriss  4-timmarskroppen. Det är hur lätt som helst. Kör på! Typiska måltider på SCD: Proteinpasta med tomatsås: … Läs mer

Publicerat i Diettips | Lämna en kommentar

Kapsla dina egna tillskott

Se hur Olle kapslar sina egna tillskott. Något som vi sparar mycket pengar på.

Publicerat i Tillskott | Lämna en kommentar

Intermittent fasta (IF) dag 40

Här kommer uppdateringen på mitt experiment med intermittent fasta. Experimentet blev 40 dagar istället för 30 eftersom jag gjorde så många ändringar under experimentet. Jag åt för mycket kokosfett de 13 första dagarna så jag var tvungen att sluta med … Läs mer

Publicerat i Diettips | Lämna en kommentar

Kaloriinsikt på platån!

Jag går ner i vikt väldigt långsamt just nu och vet att jag måste dra ner på kalorierna lite på ätardagen för att komma från mina 23 till 20 fettprocent men det är en fin balansgång. Jag snittar på ca … Läs mer

Publicerat i Fysiologi | Lämna en kommentar

Intermittent fasta påverkar aptiten

Att göra intermittent fasta har en intressant effekt på mig (Jenny). Mitt belöningssystem har blivit känsligare så att jag har börjat bli mer sugen på saker som broccoli, blomkål, sparris, spenat i veckorna och frukt, havregrynsgröt, musli med yoghurt, bröd … Läs mer

Publicerat i Ätardag / Cheatday | Lämna en kommentar

Om att väga sig rätt

Att mäta sitt fett är en viktig del i 4-timmarskroppen eftersom du måste kunna se vad som fungerar eller inte. Många gör felet att väga sig olika tider på dagen eller använda en våg som visar osäkra värden. Kolla in … Läs mer

Publicerat i Mätningar | Lämna en kommentar

Intermittent (periodisk) fasta

Jag (Jenny) har varit på en platå i 2-3 månader nu (pendlar mellan 56,5 – 59,5 beroende på vilken dag det är i veckan) och vill ”deffa” de sista kilona. Har hört bra saker om intermittent fasta både ur viktminskningssynpunkt … Läs mer

Publicerat i Diettips | 1 kommentar